Blog Employer Branding

Focus na employer branding: kampanie, które inspirują

Z roku na rok employer branding cieszy się coraz większą popularnością w środowisku pracodawców. Pojęcie EB na stałe zagościło w zadaniach działów HR, a specjaliści w tym obszarze prześcigają się w pomysłach na nieszablonowe kampanie, niekiedy sięgając do wiedzy kolegów i koleżanek z marketingu, PR-u lub korzystając z agencji. Stworzenie kampanii employer brandingowej stanowi nie lada wyzwanie, a proces twórczy zaczyna się już od wyboru obszaru EB do promocji. Tym, którzy poszukują inspiracji, prezentujemy 3 kampanie warte uwagi.

„Ty jesteś zmianą” – kampania marki IKEA

IKEA znana jest z kampanii, w których bohaterami są pracownicy marki i ich historie. Nie inaczej było w tym przypadku. W kampanii „Ty jesteś zmianą” IKEA odpowiada na potrzeby współczesnych ludzi dotyczących miejsca pracy i pokazuje organizację jako pracodawcę, który ceni przede wszystkim chęć zmieniania świata na lepsze, bycia w zgodzie ze sobą i wyznawanymi wartościami, a także bycia  otwartym na innych bez względu na wiek, płeć, doświadczanie czy pochodzenie.

Kampania „Ty jesteś zmianą” uzyskała srebro w prestiżowym konkursie Effie Awards Poland 2019, w kategorii „PR-Led i employer branding”. Więcej o tej kategorii w Effie tutaj: https://awards.effie.pl/kategorie/. Zgłoszenia do tegorocznej edycji trwają do 24.07.

„Nasz Danone jest dla Ciebie” – kampania marki Danone
Grupa spółek DANONE to lider na rynku produktów mlecznych. W kampanii wizerunkowej „Nasz Danone jest dla Ciebie” organizacja podkreśla, że to ludzie – pracownicy – stanowią jej największą wartość i to właśnie oni wystąpili w kampanii, jak również mieli kluczowy wpływ na jej kształt. Marka wykorzystała w kampanii prawdziwe historie swoich pracowników i skupiła się na podkreśleniu kultury organizacyjnej i wartościach firmowych. Hasło przewodnie podkreśla osobisty stosunek pracowników do firmy, ale też ich ogromną otwartość, co szczególnie cenią osoby dołączające do firmy.

„Good Company Matters” – wewnętrzna kampania w Deloitte

Celem kampanii było promowanie kultury organizacyjnej wspierającej działania na rzecz szeroko pojmowanego dobrostanu pracowników. W ramach projektu zespół Deloitte jednocześnie edukował i zachęcał do aktywności w ramach trzech filarów – zaangażowany umysł, pełne energii ciało i poczucie sensu. Zespół Deloitte wyszedł poza standardowe ramy programów pro-pracowniczych i zaproponował nie tylko aktywności sportowe, edukację w zakresie zdrowego odżywiania, ale także wspierał aktywności i zachowania faktycznie budujące kulturę społecznego zaangażowania i wywierania pozytywnego wpływu na środowisko i otoczenie.

Kampania zwyciężyła w konkursie HR Dream Team 2019, w kategorii „Kultura organizacyjna i zaangażowanie pracowników”, a także uzyskała wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2019. 


Marki chętnie podejmują działania budujące pozytywny wizerunek pracodawcy. Dzięki temu powstają niezwykłe kampanie, liczne projekty z obszaru EB oraz branżowe konkursy (o kilku z nich pisaliśmy tutaj https://wyzwaniahr.pracuj.pl/konkursy-hr/), których celem jest nie tylko tworzenie wyróżnienie najlepszej kampanii, ale również edukacja pracodawców i tworzenie standardów na rynku.